0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej

(Miękka)
4.20  (15 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 109,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 87,20 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

91,56 zł
Stan magazynowy:
Duża liczba
Dostępność:
w magazynie
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Zamówienia od 249 zł wysyłamy GRATIS!
- Zamów z DPD (kurier lub punkty) do 19:30, a Twoją paczkę wysyłamy jeszcze dziś i dostarczymy jutro!
Uwaga! Dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z bez dni wolnych od pracy) oraz towarów dostępnych w magazynie. Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski, jeśli wartość zamówienia przekroczy 500 zł nie oferujemy płatności przy odbiorze.

Przedpłata (Przelewy24)         do 249 zł   od 249 zł
ORLEN Paczka
9,99 zł 0 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 10,99 zł 0 zł
Pocztex 11,99 zł 0 zł
InPost Paczkomaty 24/7
13,99 zł  0 zł
Kurier DPD
12,49 zł 0 zł
Punkty odbioru DPD
10,99 zł 0 zł
Odbiór w Księgarni PWN
0 zł 0 zł



Płatność przy odbiorze         do 249 zł   od 249 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 14,99 zł 0 zł
Pocztex 15,99 zł 0 zł
Kurier DPD
16,49 zł 0 zł
Dodaj do schowka

Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej

Celem publikacji jest przygotowanie do realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych w powiązaniu z wiedzą nabytą podczas studiów kierunkowych.
Publikacja niezbędna w codziennej praktyce edukatora zdrowia, pielęgniarki i innych osób związanych z edukacja zdrowotną. Będzie również przydatna na różnych etapach kształcenia.
Ogromnym atutem publikacji są przykładowe programy edukacyjne, realizowane w stosunku do pacjentów/opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych, z załączeniem opracowanych materiałów informacyjnych dla pacjentów. Każdy program edukacyjny zawierać będzie propozycję realizacji wybraną metodą nauczania.

  • Kategorie:
    1. Pedagogika
    1. Edukacja »
    2. Podręczniki akademickie
    1. Pielęgniarstwo
    1. Pielęgniarstwo »
    2. Pielęgniarstwo - wszystkie
  • Redakcja: Matylda Sierakowska, Irena Wrońska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788320048704
  • EAN: 9788320048704
  • Liczba stron: 358
  • Wymiary: 16.5x23.5cm
  • Waga: 0.58kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
Spis treści
WSPÓŁCZESNE WYMIARY DYDAKTYKI NA RZECZ ZDROWIA I W CHOROBIE
1 Specyfika kształcenia zawodowego w pielęgniarstwie
15 1.1. Edukacja zdrowotna w efektach kształcenia zawodowego Irena Wrońska
1.1.1. Istota edukacji zdrowotnej
1.1.2. Edukacja zdrowotna w kształceniu pielęgniarek – od przeszłości do przyszłości
1.1.3. Efekty wynikowe w kształceniu zawodowym pielęgniarek
1.1.4. Edukacja zdrowotna a efekty kształcenia zawodowego pielęgniarek
1.2. Rola i zadania pielęgniarki w edukacji zdrowotnej w teorii i praktyce Danuta Zarzycka
1.2.1. Teorie pielęgniarstwa na rzecz edukacji zdrowotnej
1.2.2. Edukacja zdrowotna a uwarunkowania prawne
1.2.3. Istota roli zawodowej pielęgniarki w obszarze edukacji zdrowotnej
1.2.4. Wytyczne dla pielęgniarki służące pełnieniu funkcji edukatora
1.2.5. Edukacja zdrowotna w przyszłości
2 Metodyka edukacji zdrowotnej w kształceniu zawodowym pielęgniarek
2.1. Przygotowanie pielęgniarek do diagnozowania problemów edukacyjnych odbiorców opieki zdrowotnej Matylda Sierakowska
2.1.1. Diagnoza pielęgniarska
2.1.2. Model samoopieki/deficytu samoopieki Dorothei Orem
2.1.3. Diagnoza potrzeb edukacyjnych
2.2. Podstawy tworzenia projektów edukacyjnych dla pacjentów Matylda Sierakowska
2.2.1. Etapy planowania edukacji zdrowotnej
2.2.2. Metody dydaktyczne w edukacji zdrowotnej
2.2.3. Formy organizacyjne stosowane w edukacji zdrowotnej
2.2.4. Środki dydaktyczne
2.2.5. Zasady nauczania/edukacji zdrowotnej
2.3. Metody aktywizujące wykorzystywane w edukacji Agnieszka Lankau, Matylda Sierakowska
2.4. Metody symulacyjne w edukacji pacjentów Anna Leńczuk-Gruba
2.5. Nowoczesne metody kształcenia z użyciem technologii informacyjnych Wiesław Półjanowicz
2.6. Metody eksponujące w edukacji pacjentów Zofia Janina Sienkiewicz
2.6.1. Planowanie edukacji zdrowotnej z wykorzystaniem metod eksponujących
2.7. Metody praktyczne w edukacji zdrowotnej – Lucyna Płaszewska-Żywko, Maria Kózka
2.8. Metody wykorzystywane w edukacji do zmiany zachowań zdrowotnych Barbara Janina Ślusarska
2.8.1. Zachowania zdrowotne i proces zmian zachowań zdrowotnych
2.8.2. Metody edukacji w zmianach zachowań zdrowotnych
2.9. Ewaluacja efektów kształcenia w obszarze edukacji zdrowotnej Maria Kózka, Lucyna Płaszewska-Żywko
ZAŁOŻENIA EDUKACJI ZDROWOTNEJ A PRAKTYKA PIELĘGNIARSKA I WSPÓŁPRACA INTERDYSCYPLINARNA
3 Programy edukacji zdrowotnej w grupie osób zdrowych i zagrożonych ryzykiem choroby
3.1. Interdyscyplinarne programy edukacji zdrowotnej w obszarze promocji zdrowia Anna Andruszkiewicz, Mariola Barbara Banaszkiewicz
3.1.1. Założenia teoretyczne tworzenia interdyscyplinarnych programów w obszarze promocji zdrowia
3.1.2. Narodowy Program Zdrowia
3.1.3. Programy Promocji Zdrowia
3.2. Populacyjne programy zdrowotne ukierunkowane na grupy ryzyka chorobowego Barbara Janina Ślusarska, Anna Andruszkiewicz
3.2.1. Programy zdrowotne finansowane przez Ministerstwo Zdrowia
3.2.2. Profilaktyczne programy zdrowotne realizowane w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia
3.2.3. Programy zdrowotne realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego
3.2.4. Udział pielęgniarki w realizacji profilaktycznych programów zdrowotnych
4 Projekty programów edukacyjnych dla pacjentów i/lub opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych
4.1. Edukacja zdrowotna w chorobach reumatycznych Matylda Sierakowska
4.1.1. Projekt edukacji pacjentów z reumatoidalnym zapaleniem stawów
4.1.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie pacjentów/opiekunów osób chorych na reumatoidalne zapalenie stawów
4.1.3. Materiały informacyjne dla pacjentów – jak żyć z reumatoidalnym zapaleniem stawów – zalecenia do samoopieki
Załącznik nr 1
4.2 Edukacja zdrowotna w przewlekłych chorobach układu pokarmowego Katarzyna Łagoda, Regina Sierżantowicz
4.2.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą refluksową przełyku
4.2.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych wybranymi metodami problemowymi w grupie chorych z chorobą refluksową przełyku
4.2.3. Projekt edukacji pacjentów z zespołem jelita nadwrażliwego
4.2.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (ranking diamentowy) w grupie chorych z zespołem jelita nadwrażliwego
4.3. Edukacja zdrowotna w chorobach układu sercowo-naczyniowego Iwona Teresa Jarocka, Dorota Joanna Kondzior
4.3.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą niedokrwienną serca
4.3.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (rybi szkielet) w grupie osób z chorobą niedokrwienną serca
4.3.3. Projekt edukacyjny pacjentów z nadciśnieniem tętniczym
4.3.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodami problemowymi (mapa myśli, układanka/puzzle) w grupie chorych z nadciśnieniem tętniczym
4.4. Edukacja zdrowotna w chorobach układu oddechowego Krystyna Kowalczuk, Hanna Joanna Rolka
4.4.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc
4.4.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą praktyczną – pokaz z objaśnieniem, w grupie chorych z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc
4.4.3. Materiały informacyjne dla pacjentów na temat prowadzenia rehabilitacji oddechowej
4.5. Edukacja zdrowotna w chorobach neurodegeneracyjnych Krystyna Klimaszewska, Katarzyna Krystyna Snarska
4.5.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą Parkinsona
4.5.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (burza mózgów) w grupie chorych z chorobą Parkinsona
4.5.3. Materiały informacyjne dla pacjentów z chorobą Parkinsona
4.6. Edukacja zdrowotna w chorobach nerek Grażyna Kobus
4.6.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą chorobą nerek w okresie bezpośrednio poprzedzającym leczenie nerkozastępcze
4.6.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie chorych przygotowywanych do leczenia nerkozastępczego
4.7. Edukacja zdrowotna w wybranych problemach geriatrycznych Halina Doroszkiewicz, Jolanta Lewko
4.7.1. Projekt edukacji opiekunów sprawujących opiekę nad chorym z otępieniem w środowisku zamieszkania
4.7.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (analiza przypadku) w grupie opiekunów osób starszych z otępieniem
4.8. Edukacja w przewlekłych chorobach dermatologicznych Anna Baranowska, Barbara Jankowiak
4.8.1. Projekt edukacji rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry
4.8.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (mapa mentalna, burza mózgów) w grupie rodziców/opiekunów dzieci chorych na atopowe zapalenie skóry
4.8.3. Materiały informacyjne dla rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry
Skorowidz
 

Inni Klienci oglądali również

50,68 zł 68,99 zł
Do koszyka

Układy wtryskowe Common Rail w praktyce warsztatowej

Praktyczny poradnik fachowy zawierający opis budowy, sprawdzania i diagnostyki sterowanych elektronicznie zasobnikowych układów wtryskowych Common Rail, powszechnie stosowanych w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, ciężarowych ...
47,31 zł 69,00 zł
Do koszyka

Analiza śledcza urządzeń mobilnych Teoria i praktyka

Jeśli myślisz, że dane w Twoim smartfonie są bezpieczne, prawdopodobnie się mylisz. I to bardzo!Popularność urządzeń mobilnych z roku na rok rośnie. Nic dziwnego ― nowoczesny telefon komórkowy można zabrać ze sobą wszędzie i skorzyst...
25,30 zł 36,90 zł
Do koszyka

Asertywność w praktyce.

Wiesz, że możesz zachować się asertywnie, a jednak w konkretnej sytuacji brakuje ci słów? Masz dość czytania o asertywności i chcesz szybko poprawić swoje relacje z ludźmi? To książka dla tych, którzy pragną być skuteczni w praktyce! W ...
38,99 zł 49,00 zł
Do koszyka

Marketing relacji Teoria i praktyka

Książka została zaprojektowana jako swoisty przewodnik dla marketerów w zakresie problematyki kształtowania trwałych relacji z klientem. Spośród jej możliwych obszarów zastosowań praktycznych wypada wymienić m.in. badania skuteczno...
58,65 zł 69,00 zł
Do koszyka

Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania

Książka przedstawia, jak skutecznie porozumiewać się, zwiększać satysfakcję z pracy, efektywnie włączyć się w wykonywanie celu grupowego i unikać błędnej interpretacji otaczającego środowiska czyli jak zostać doskonałym liderem, menedżerem lub pracowni...
74,73 zł 109,00 zł
Do koszyka

Przetwarzanie języka naturalnego w praktyce

Systemy przetwarzania języka naturalnego charakteryzuje złożoność i unikatowość. Większość podręczników ogranicza się do omówienia problematyki NLP na uproszczonych przykładach i dobrze zdefiniowanych zbiorach danych. Zawarta w nich wiedz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!